Marina Split in Croatia

Da biste uživali u bezbrižnom odmoru na plovilu važno je preuzeti funkcionalan brod. 

Većina charter plovila u Hrvatskoj ima osnovnu opremu koja je potrebna  za 7-dnevno ili 14-dnevno jedrenje u Hrvatskoj. Ukoliko ćete na brodu provesti dulje vrijeme savjetujte se s charterom tvrtkom  koje biste opcije iz ponude još mogli iskoristiti kako bi imali potpun i bezbrižan odmor.

Vrlo je važno obratiti pažnju na brifing charter tvrtke prilikom preuzimanja plovila. Idealno bi bilo da se predaja plovila obavi zajedno s skiperom i co-skiperom, jer ipak četiri oka vide više od dva, svakako ćete u dvoje i više zapamtiti.

Primopredaja plovila također ovisi i o tome koliko ste iskusni i jeste li već ranije jedrili u Hrvatskoj.

Za vrijeme pandemije Covid -19  snimili smo sami  postupak preuzimanja naših plovila  i stavili  ga na naš YouTube kanal. Htjeli smo klijentima unaprijed predstaviti brod i upoznati ih s samim činom  primopredaje plovila kako bi smanjili  ljudski kontakt na minimum.

Primopredaja katamarana Saona 47 iz Ultra flote

U ovom blogu prolazimo primopredaju plovila, te odgovaramo na eventualna pitanja i nejasnoće  na koje biste mogli naići.

Unutrašnjost plovila

Salon i kabine na plovilu
  • Provjerite sve svjetiljke
  • Provjerite da li rade brave na prozorima kako bi spriječili eventualno prokišnjavanje
  • Pogledajte gdje se nalaze aparati za gašenje požara

Sanitarne prostorije (WC i tuševi):

WC prostor na plovilu

Ne tako rijetko zna se dogoditi da gosti zablokiraju spremnik (holding tank) toaletnim papirom. Vrlo često to naprave nesvjesno, jer ipak zaborave da papir na brodu ne ide u toaletnu školjku. Začepljeni “crni tank” širi neugodan miris što itekako može utjecati na raspoloženje cijele posade na brodu.

Charter firme naplaćuju u prosjeku od 70€ do 200€ odčepljivanje WC-a

Provjerite prije polaska:

  • da svi toaleti rade ispravno.
  • Ispitajte sustav vode pod pritiskom i da li radi usis vode iz tuša
  • Spremnici bi trebali biti prazni (tako da pokucate po holding tanku)
  • Posavjetujte se što napraviti za slučaj da je odvod začepljen
  • Gdje su ventili od holding tanka?

Kuhinja

Kuhinja na jedrilici

Pregled kuhinje svakako prepustite osobi koja će veći dio vremena biti zadužena za pripremanje obroka. O pripremanju hrane na brodu smo već pisali na našem blogu.

Ostali članovi posade podijeljeni su na zadatke: pripremanje, rezanje, miješanje i pranje posuđa.

  • Važno je napomenuti da kad kad ne koristite štednjak zatvarate glavni ventil, ne koristiti štednjak za vrijeme nemirnog mora , te nikad ne kuhati bosi!
Štednjak
  • Provjerite štednjak i upalite plamenike, provjerite pećnicu
  • Crijevo za plin bi također trebali provjeriti
  • Provjerite da li su spojena plinska  i rezervna i da li su boce pune
  • da li je senzor plina prisutan i uključen
Hladnjak
  • Postavke hladnjaka, te način rukovanja s istim
  • Gdje se nalazi i da li ima odvod za vodu
  • Sustav rada hladnjaka s baterijama
Kuhinjski sudoper
  • Provjerite li su odvodi začepljeni i gdje se nalaze čepovi
  • Dali brod ima pumpu za slanu vodu
  • Gdje se nalaze ventili za vodu
Kuhinjski pribor
  • Veliki lonci
  • Tave
  • cjedilo za tjesteninu
  • otvarač za boce
  • otvarač za konzerve

Navigacija

vrijeme je za jedrenje

Pretpostavljamo da već prilikom dolaska u bazu imate plan puta i ideju koje sve otoke želite posjetiti. Možda ne bi bilo loše provjeriti s djelatnicima u bazi da li je ruta primjerena za trajanje Vašeg odmora i hoće li  Vam vremenske prilike ići na ruku. Postoje i brojne aplikacije koje možete koristiti, a imaju brojne sadržaje koji vam mogu biti od koristiti i biti od pomoći.

Prilikom Vaše prijave u uredu dobiti ćete dokumente o plovilu. Vrlo su važni pa molimo da ih držite u navigacijskom stolu na suhom mjestu. Dokumenti sadrže: Plovidbenu dozvolu, dozvolu  za obavljanje djelatnosti iznajmljivanja plovila, radio  dozvole, osiguranje i popis Vaše posade .

Navigacijski instrumenti:

  • Preporučamo da zatražite kratko objašnjenje rada GPS plotera i način rada autopilota
  • Provjerite da li se u navigacijskom stolu nalazi priručnik za uporabu  istih
Navigacijski instrumenti na katamaranu

Navigacijski dokumenti

  • Provjerite  da li su nautičke karte potpune i ažurne
  • Provjerite da li imate šestar, ravanala i trokute
  • Ukoliko ste ranije potvrdili odlazak u drugu državu dokumenti  za izlazak iz države i ulazak u drugu državu i zastave druge države moraju biti pripremljene (Crna Gora ili Italija)
  • Savjetujte se o vremenskoj prognozi

Napajanje

Primopredaja plovila Beneteau Oceanis 51.1

Mnoge veće jedrilice i katamarani imaju generator koji olakšava napajanje struje na brodu. Sve jedrilice iz naše flote Ultra sailing imaju solarne module koji također pomažu pri napajanju.

Predlažemo da provjerite stanje napunjenosti akumulatora, te utičnicu od 12V. Pri check in u će Vam kolege pokazati gdje je glavni prekidač i ostali osigurači (windlass, bow thruster)

  • provjerite stanje baterija
  • provjerite da li imate sve adaptere za struju

Motor

Jedan od najvećih kvarova koji se može dogoditi je upravo onaj na motoru. Uvijek treba provjeriti stanje motora na plovilu. To se najbolje vidi odmah pri isplovljavanju, te ukoliko primjetite bilo kakav problem ili čudan zvuk nazovite naš support broj. Pri check-inu pokrenite motor na mjestu te ga testirajte.  Vibracije u mjenjaču ili ako instrumenti ne rade kako treba ukazuje na eventualni problem.

Na brodu se treba nalaziti i kutija alata .

Pokrenite motor testirajte ga (po mogućnosti u luci s zaposlenikom charter tvrtke)

  • da li rade svi instrumenti
  • prikaz stanja goriva
  • buka ili vibracije u mjenjaču
  • prazan hod motora
  • razvoj dima pri većim okretajima
  • da li ima dovoljno motornog ulja na plovilu?
  • kako i gdje provjeriti stanje ulja?
  • postoji li dodatna starter baterija?
  • ima li ulja ili vode u kaljuži motora?

Paluba i kokpit

Čarter tvrtka uvijek napuni spremnike vodom i dizelom.  Međutim zbog strke subotom  predlažemo da pogledate da li su napunjeni. Ukoliko nisu slobodno pozovite kolege koji će ih napuniti odmah. Na brodu se nalazi i dovoljno konopa za privezivanje, ukoliko ipak mislite da će Vam ih trebati još slobodno zatražite dodatne konope na licu mjesta.

Spremnici za vodu
  • Svakako se u poznajte s brojem spremnika za vodu, gdje se nalaze i njihova zapremnina
  • gdje su ventili za prebacivanje tanka vode?
Spremnici dizela
  • I ovdje se upoznajte s brojem spremnika za diesel, gdje se nalaze i kolika im je zapremnina
  • Provjerite  gdje se nalaze najbliže benzinske crpke za nadopunu pri povratku i prilagodite je Vašoj ruti .

Sidro

Za vrijeme Vašeg odmora vjerujemo da Vam je u planu i sidrenje. Svi brodovi koji se nalaze kod Ultra Sailing u floti imaju vitlo na daljinsko upravljanje što Vam olakšava upravljanje sidrom.

Provjerite vrstu i težinu sidra te duljinu lanca.  Pri preuzimanju plovila svakako testirajte daljinski upravljač.

Kokpit

Ljeti najviše vremena provodimo u kokpitu

Za vrijeme Vašeg odmora na brodu veći dio vremena ćete provesti u kokpitu.  Većina navigacijskih instrumenata se nalazi u kokpitu. Molimo prilikom preuzimanja plovila provjerite da li rade navigacijska i sidrena svjetla.  Zna se dogoditi da klijenti priliom sidrenja, tek na večer u uvali primijete da sidreno svjetlo ne radi. Svakako savjetujemo provjeriti na vrijeme dok ste u bazi.  Upoznajte se s autopilotom, dubinomjerom, osvjetljenjem kokpita i vinčevima.

Otvorite bimini i sprayhood da biste provjerili da li su oštećeni.

Jedra

Ovisno o vremenskim uvjetima prilikom preuzimanja plovila se podižu jedra da bi se vidjelo ima li prethodnih oštećenja. Provjerite puknuća na šavovima. Provjerite jarbola i zategnutost, da li je ravnomjerna na obje strane.

Gumenjak i vanbrodski motorić

Provjerite vanbrodski motorić prije isplovljavanja

U mnogim  uvalama se za vrijeme Vašeg odmora možete usidriti, ali do kopna ili restorana možete doći samo gumenjakom. Na jedrilicama je gumenjak pričvšćen na pramcu, a na katamaranima je na krmi između trupova.  Molimo da vodite računa o gumenjaku i motoriću jer se dogodi da s gumenjakom otiđete u plitko gdje se može oštetiti ili ako izvanbrodski motorić nije dobro pričvršćen može skliznuti u more. 

Gosti nas znaju nazvati s plovila da izvanbrodski motorić ne pali. Vrlo često je uzrok tome da se zaboravi otvoriti odušak rezervara i goriva. Molimo  provjerite da li su odušci otvoreni. Prilikom preuzimanja plovila obratite pozornost kako Vam djelatnici tvrtke objašnjavaju način paljenja motorića.

U  dvotaktne motore  se miješa benzina i dvotaktol, a u četverotaktne čisti  benzin. U pričuvnoj kutiji trebaju biti  rezervne svjećice,  ključevi za svjećice i štift za propelu.

Pripazite da je motor dobro pričvrišćen na plovilu

Sigurnost na plovilu

Safety first

Sigurnost je uvijek na prvom mjestu. Provjerite da li Vam odgovaraju svi sigurnosni pojasevi na brodu te ukoliko imate djece  na brodu da sigurnosni pojasevi odgovaraju njihovoj težini.

Prilikom plovidbe, čak i kad je uključen autopilot obvezno zapovjednik mora biti na upravljaču.  Na brodu uvijek morate biti u prikladnoj obuči, nikada bosi, pogotovo prilikom rada sa sidrom ili slično.

Kad idete na vožnju gumenjakom, iako imate motorić, obvezno  vam vesla moraju biti pri ruci.

Prije isplovljavanja uvijek provjerite s kolegama vremenske uvjete  koji će Vas  upozoriti na vjetrove tipične za doba godine u kojem se nalazite. Također trebate razmijeniti i brojeve telefona kako bi mogli biti u kontaktu za slučaj nepredviđenih okolnosti i nepovoljnih vremenskih uvjeta.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *