• 10 studenoga, 2021
  • Plovila
  • by Ultra Sailing Team
  • 0
  • 0

Novi BENETEAU First 36 je dobio zadaću da premosti jaz između visoko tehnološki razvijenih regatnih brodova i uobičajene grupe  višenamjenskih jedrilica pod srodnim nazivnikom  cruiser-racer.

Da bi bili još precizniji, čak i standardna verzija novog First 36 ima razvijenu sposobnost  glisiranja već u uvjetima vjetra srednje jačine, uvjetima  moderate breeze.

Kao i uvijek to i nije bio i jedini projektni zadatak ispred grupe projektanata i dizajnera novog Firsta.

Tijekom 40 godina jedrilice pod oznakom First su bile sinonim za garanciju upravo veoma zahtjevnih dvojakih karakteristika poput komfora , jedriličarskih performansi, upotrebljivosti , elegancije , visoko-tehnološke konstrukcije i opet prihvatljive cijene. Novi First 36 se nimalo ne razlikuje od svojih prethodnika!

Ultra je naručila novi First 36 koji će biti dostupan iz naše flote u Splitu. Za sad nam je namjena u svrhe škole jedrenja, te sudjelovanje na raznim regatama.

Ključni pokazatelji:

  • Mala ukupna težina jedrilice koja pruža iskustvo glisiranja u ruke manje iskusnih kormilara i posade
  • Iznimno precizan i praktičan raspored palubne opreme koji pruža mogućnost jedrenja u smanjenoj posadi (1-2) , ali i u punoj posadi
  • Praktična i jednostavna unutrašnjost u rasporedu od tri kabine sa veoma inovativnim detaljima koje daju mogućnost potpunog luksuza krstarenja i na duži period

Zamišljen i određen od jedriličara za jedriličare

Kompletan projekt je koordiniran i vođen od strane Kristijana Hajnšeka, CTO-a od poznatog jedriličarskog branda malih brzih i veoma pouzdanih jedrilica Seascape, kao nosioca projekta u uskoj suradnji s ekipom iz BENETEAU-a kako bi se upotrijebila regatna konstrukcija i tehnologija proizvodnje trupa u segmentu proizvodnje tzv. cruiser-racer  vrste jedrilica.

Na ovako iskusan tim proizvodnih projektanata postavljen je idejni tim elitnih međunarodnih dizajnera, svih od reda strastvenih jedriličara s mnogo godina ozbiljnog staža u profesionalnom jedrenju.

Brodski projektant – dizajner: Samuel Manuard

Trenutno najuspješnije i najčešće spominjano  ime u od-obalnom profesionalnom regatnom jedrenju, pogotovo za brodove s minimalnom posadom, gdje njegovi brodovi pobjeđuju redovito u klasama ; Minitransat, Class 40 i IMOCA 60  . On je i dizajner nove generacije malih Firstova 14 , 18, 24, 27 stopa.

Strukturno inženjerstvo: Pure Design&Engineering

Tim projektanata s Novog Zealand-a koji su radili u svom dijelu posla i najzahtjevnije projekte poput u ekstremnom svijetu regatnog jedrenja dobro poznate: TP 52, AC75, AC72, IMOCA 60, i C Swan projekata, kao i veoma luksuznih i brzih jedrilica pod oznakom one off yacht brodova.

Dizajn: Lorenzo Argento

First 36  uz veliko iskustvo i znanje Lorenza slijedi njegov i  isti dizajnerski jezik svoje veće sestre – First Yacht 53 – ili bez-vremenskih estetskih projekata poput najpoznatijih Wally i Brenta Yachts jedrilica.

Inovacije i istraživanje: Gigodesign

Studio industrijskog dizajna , poznat po razvoju i inovacijama na raznim poljima industrijskih procesa obrade  s mnogobrojnim Red Dot  nagradama u esencijalnim razvoju inovacijskih mogućnosti i procesa.

Moderno iskustvo jedrenja

Zbog jednostavno zamišljenih osnovnih komponenti karakteristika novog BENETEAU First 36 , očekujemo da će ovako definirana platforma nove jedrilice biti zaista britko i sjajno oružje u klupskim natjecanjima premjerima poput ORC-a i IRC-a . Iz istoga cijeli proces dizajniranja osnovnih linija trupa je bio prilagođen posebnoj vrsti balansa između lako glisirajućeg trupa u jedrenju niz vjetar i trupa s karakteristikama brzog i stabilnog jedrenja sasvim uz vjetar.

Funkcionalnost u jedrenju

Pozicije 6 radnih palubnih vitala, kormilarskih kola i ostale palubne opreme za jedrenje je testirana u više različitih modela palube i kokpita u punoj skali veličine 1:1  (mock ups), da bi se stvorila mogućnost   potpune funkcionalnosti i jednostavnosti u rukovanju brodom u svim uvjetima jedrenja za minimalnu ili potpunu regatnu posadu.

Detalji poput posebne offshore bokaporte na pramčanom dijelu palube ili skidajućih klupa kokpita pokazuju prioritet funkcionalnosti kao stila u razmišljanju kroz cijeli proces osmišljavanja detalja u procesu projektiranja broda.

Standardni aluminijski jarbol i lijevana čelična kobilica od čelika visoke kvalitete su odabrane kao detalji koji dozvoljavaju i konačnu prihvatljivu cijenu broda .

Istovremeno Sam Manuard , kao glavni projektant , daje posebnu pažnju modernom dizajnu oblika  trupa kao ključnom sastojku uspješnosti i zahtjevnosti ovog projekta , i to upravo kao iskustvo svih njegovih dosadašnjih veoma uspješnih projekata  .

Gaz od 2,25 m je odabran kao kompromis između natjecateljskih osobina jedrilice i broda jednostavnog za upotrebu u svim prostorima plovidbe i priveza.

Regatni raspored palube

U regatnom rasporedu, širok i moderan kokpit bez klupa za sjedenje dozvoljava različite položaje posade za namještanje jedara i kormilarenje, za samo jednog ili dva člana posade ili posadu u punom broju.

U ovakvom rasporedu, stol u kokpitu i klupe se skidaju otvarajući ogromni radni prostor u kokpitu.

Dosta viši položaj od uobičajenog  za kormilarenje, ostavlja dovoljno prostora kormilaru da se pomiče i radi prema naprijed veoma jednostavno s vitlom Genove što je u jedrenju sa smanjenom posadom (1-2) iznimno važno.

Položaj vitala u kokpitu dozvoljava jednom ili čak dvojici članova posade, ako se jedri s punom posadom, da rade s nogama u kokpitu na vitlima glavnog jedra, kao i na vitlima Genove.

Položaj vitala također dozvoljava unakrsno posluživanje Škota sa zavjetrinske strane u privjetrini.

Harken, Ronstan, Spinlock, i Antal palubna oprema je upotrijebljena u kombinaciji najbolje efikasnosti.

Rapored palube za krstarenje

Kad skinete posebnu regatnu opremu za rukovanje regatnim jedrima i odlučite ploviti s obitelji na krstarenju ili običnom dnevnom jedrenju, sjedala u kokpitu s jastucima povećavaju sjedeće površine i skladišni prostor konopa za privez, bokobrane i sl.

Stol u kokpitu je dovoljno velik da za njim ugodno sjedi posada od 6 odraslih osoba.

Dodatno, dizajneri su osmislili i dodatnu platformu za kupanje koja daje ugodan prilaz moru s minimalne visine, bez da na bilo koji način umanjuje pomorske osobine broda u plovidbi.

Najveći boravišni prostor potpaljublja u svojoj kategoriji

Širina trupa BENETEAU First 36 dozvoljava veoma prostoran raspored svih elemenata unutrašnjosti usporediv u prostoru sa svojim mnogo većim prethodnicima poput legendarnog modela First 40.7.

Jednostavnost, komfor i višestruka upotrebljivost elemenata unutrašnjosti razvila je First 36 između i unutar klasičnog  rasporeda s tri kabine .

Najveću dominaciju unutrašnjosti salona preuzima središnji hladnjak s dodatnom i sklopivom kuhinjskom površinom, na ovaj način kuhinjski prostor ovog broda ulazi u kategoriju puno većih jedrilica, kao veoma bitan element korištenja broda.

Prolazni prostor oko stola s posebno sklopivim salonskim stolom dozvoljava i u jedrenju iznimno veliki prostor za slaganje jedara i opreme prema potrebi rasporeda težina, ovisno o uvjetima plovidbe, tzv. stacking.

Idući i protiv  trenda modernosti i suvremenosti, 36-stica pruža i klasičan i veliki navigacijski stol.

Zbog važnosti istog u navigaciji dobijemo i dodatan uredski prostor u slučaju korištenja kućnog ureda na brodu.

Dvije prostrane Bokaporte u svakom prostoru dozvoljavaju ventilaciju unutrašnjost broda na najbolji mogući način i s dovoljno prirodnog svjetla.

Istovremeno za vrijeme plovidbe brod posjeduje i indirektna crvena svjetla za osvjetljavanje interijera kako bi prijelaz iz noćne plovidbe u unutrašnjost broda i obratno bio što efikasniji. 

Tri kabine s jednostavnim pristupom dvostrukim krevetima u tzv. queen bad dimenzijama i veoma inovativan okretni  toaletni prostor sa značajkama svijetle unutrašnjosti dodatno naglašavaju veličinu prostora i funkcionalnu upotrebu svakog važnog detalja za duži boravak na brodu. 

OSNOVNE KARAKTERISTIKE   

Dužina trupa: 11,00 m /36-1 feet

Širina: 3,80 m / 12-6 feet

Očekivani deplasman (MLC): 4800 kg / 10580 Ibs

Gaz standardni: 2,25 m / 7-4-6 feet

Balast: 1550 kg / 3420 Ibs

Površina jedara UZ VJETAR: 80 kvadratnih metara

Površina jedara NIZ VJETAR: 180 metara kvadratnih

Početna cijena plovila Dap brodogradilište SLO: 198.000 EUR + PDV

SVJETSKA PREMJERA  za BENETEAU First 36 će biti na sajmu u Düsseldorfu u Siječnju 2022 godine. Naše kolege iz prodaje će biti na Beneteau štandu u Düsseldorfu ili nas kontaktirajte na sales@ultra-sailing.hr

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *