
- Plovila
-
by Ultra Sailing Team
Novi BENETEAU First 36 je dobio zadaću da premosti jaz između visoko tehnološki razvijenih regatnih brodova i uobičajene grupe višenamjenskih jedrilica pod srodnim nazivnikom cruiser-racer.
Da bi bili još precizniji, čak i standardna verzija novog First 36 ima razvijenu sposobnost glisiranja već u uvjetima vjetra srednje jačine, uvjetima moderate breeze.
Kao i uvijek to i nije bio i jedini projektni zadatak ispred grupe projektanata i dizajnera novog Firsta.
Tijekom 40 godina jedrilice pod oznakom First su bile sinonim za garanciju upravo veoma zahtjevnih dvojakih karakteristika poput komfora , jedriličarskih performansi, upotrebljivosti , elegancije , visoko-tehnološke konstrukcije i opet prihvatljive cijene. Novi First 36 se nimalo ne razlikuje od svojih prethodnika!
Ultra je naručila novi First 36 koji će biti dostupan iz naše flote u Splitu. Za sad nam je namjena u svrhe škole jedrenja, te sudjelovanje na raznim regatama.
Ključni pokazatelji:
- Mala ukupna težina jedrilice koja pruža iskustvo glisiranja u ruke manje iskusnih kormilara i posade
- Iznimno precizan i praktičan raspored palubne opreme koji pruža mogućnost jedrenja u smanjenoj posadi (1-2) , ali i u punoj posadi
- Praktična i jednostavna unutrašnjost u rasporedu od tri kabine sa veoma inovativnim detaljima koje daju mogućnost potpunog luksuza krstarenja i na duži period
Zamišljen i određen od jedriličara za jedriličare
Kompletan projekt je koordiniran i vođen od strane Kristijana Hajnšeka, CTO-a od poznatog jedriličarskog branda malih brzih i veoma pouzdanih jedrilica Seascape, kao nosioca projekta u uskoj suradnji s ekipom iz BENETEAU-a kako bi se upotrijebila regatna konstrukcija i tehnologija proizvodnje trupa u segmentu proizvodnje tzv. cruiser-racer vrste jedrilica.
Na ovako iskusan tim proizvodnih projektanata postavljen je idejni tim elitnih međunarodnih dizajnera, svih od reda strastvenih jedriličara s mnogo godina ozbiljnog staža u profesionalnom jedrenju.
Brodski projektant – dizajner: Samuel Manuard
Trenutno najuspješnije i najčešće spominjano ime u od-obalnom profesionalnom regatnom jedrenju, pogotovo za brodove s minimalnom posadom, gdje njegovi brodovi pobjeđuju redovito u klasama ; Minitransat, Class 40 i IMOCA 60 . On je i dizajner nove generacije malih Firstova 14 , 18, 24, 27 stopa.
Strukturno inženjerstvo: Pure Design&Engineering
Tim projektanata s Novog Zealand-a koji su radili u svom dijelu posla i najzahtjevnije projekte poput u ekstremnom svijetu regatnog jedrenja dobro poznate: TP 52, AC75, AC72, IMOCA 60, i C Swan projekata, kao i veoma luksuznih i brzih jedrilica pod oznakom one off yacht brodova.
Dizajn: Lorenzo Argento
First 36 uz veliko iskustvo i znanje Lorenza slijedi njegov i isti dizajnerski jezik svoje veće sestre – First Yacht 53 – ili bez-vremenskih estetskih projekata poput najpoznatijih Wally i Brenta Yachts jedrilica.
Inovacije i istraživanje: Gigodesign
Studio industrijskog dizajna , poznat po razvoju i inovacijama na raznim poljima industrijskih procesa obrade s mnogobrojnim Red Dot nagradama u esencijalnim razvoju inovacijskih mogućnosti i procesa.
Moderno iskustvo jedrenja
Zbog jednostavno zamišljenih osnovnih komponenti karakteristika novog BENETEAU First 36 , očekujemo da će ovako definirana platforma nove jedrilice biti zaista britko i sjajno oružje u klupskim natjecanjima premjerima poput ORC-a i IRC-a . Iz istoga cijeli proces dizajniranja osnovnih linija trupa je bio prilagođen posebnoj vrsti balansa između lako glisirajućeg trupa u jedrenju niz vjetar i trupa s karakteristikama brzog i stabilnog jedrenja sasvim uz vjetar.

Funkcionalnost u jedrenju
Pozicije 6 radnih palubnih vitala, kormilarskih kola i ostale palubne opreme za jedrenje je testirana u više različitih modela palube i kokpita u punoj skali veličine 1:1 (mock ups), da bi se stvorila mogućnost potpune funkcionalnosti i jednostavnosti u rukovanju brodom u svim uvjetima jedrenja za minimalnu ili potpunu regatnu posadu.
Detalji poput posebne offshore bokaporte na pramčanom dijelu palube ili skidajućih klupa kokpita pokazuju prioritet funkcionalnosti kao stila u razmišljanju kroz cijeli proces osmišljavanja detalja u procesu projektiranja broda.
Standardni aluminijski jarbol i lijevana čelična kobilica od čelika visoke kvalitete su odabrane kao detalji koji dozvoljavaju i konačnu prihvatljivu cijenu broda .
Istovremeno Sam Manuard , kao glavni projektant , daje posebnu pažnju modernom dizajnu oblika trupa kao ključnom sastojku uspješnosti i zahtjevnosti ovog projekta , i to upravo kao iskustvo svih njegovih dosadašnjih veoma uspješnih projekata .
Gaz od 2,25 m je odabran kao kompromis između natjecateljskih osobina jedrilice i broda jednostavnog za upotrebu u svim prostorima plovidbe i priveza.

Regatni raspored palube
U regatnom rasporedu, širok i moderan kokpit bez klupa za sjedenje dozvoljava različite položaje posade za namještanje jedara i kormilarenje, za samo jednog ili dva člana posade ili posadu u punom broju.
U ovakvom rasporedu, stol u kokpitu i klupe se skidaju otvarajući ogromni radni prostor u kokpitu.
Dosta viši položaj od uobičajenog za kormilarenje, ostavlja dovoljno prostora kormilaru da se pomiče i radi prema naprijed veoma jednostavno s vitlom Genove što je u jedrenju sa smanjenom posadom (1-2) iznimno važno.
Položaj vitala u kokpitu dozvoljava jednom ili čak dvojici članova posade, ako se jedri s punom posadom, da rade s nogama u kokpitu na vitlima glavnog jedra, kao i na vitlima Genove.
Položaj vitala također dozvoljava unakrsno posluživanje Škota sa zavjetrinske strane u privjetrini.
Harken, Ronstan, Spinlock, i Antal palubna oprema je upotrijebljena u kombinaciji najbolje efikasnosti.

Rapored palube za krstarenje
Kad skinete posebnu regatnu opremu za rukovanje regatnim jedrima i odlučite ploviti s obitelji na krstarenju ili običnom dnevnom jedrenju, sjedala u kokpitu s jastucima povećavaju sjedeće površine i skladišni prostor konopa za privez, bokobrane i sl.
Stol u kokpitu je dovoljno velik da za njim ugodno sjedi posada od 6 odraslih osoba.
Dodatno, dizajneri su osmislili i dodatnu platformu za kupanje koja daje ugodan prilaz moru s minimalne visine, bez da na bilo koji način umanjuje pomorske osobine broda u plovidbi.

Najveći boravišni prostor potpaljublja u svojoj kategoriji
Širina trupa BENETEAU First 36 dozvoljava veoma prostoran raspored svih elemenata unutrašnjosti usporediv u prostoru sa svojim mnogo većim prethodnicima poput legendarnog modela First 40.7.

Jednostavnost, komfor i višestruka upotrebljivost elemenata unutrašnjosti razvila je First 36 između i unutar klasičnog rasporeda s tri kabine .
Najveću dominaciju unutrašnjosti salona preuzima središnji hladnjak s dodatnom i sklopivom kuhinjskom površinom, na ovaj način kuhinjski prostor ovog broda ulazi u kategoriju puno većih jedrilica, kao veoma bitan element korištenja broda.
Prolazni prostor oko stola s posebno sklopivim salonskim stolom dozvoljava i u jedrenju iznimno veliki prostor za slaganje jedara i opreme prema potrebi rasporeda težina, ovisno o uvjetima plovidbe, tzv. stacking.

Idući i protiv trenda modernosti i suvremenosti, 36-stica pruža i klasičan i veliki navigacijski stol.
Zbog važnosti istog u navigaciji dobijemo i dodatan uredski prostor u slučaju korištenja kućnog ureda na brodu.
Dvije prostrane Bokaporte u svakom prostoru dozvoljavaju ventilaciju unutrašnjost broda na najbolji mogući način i s dovoljno prirodnog svjetla.
Istovremeno za vrijeme plovidbe brod posjeduje i indirektna crvena svjetla za osvjetljavanje interijera kako bi prijelaz iz noćne plovidbe u unutrašnjost broda i obratno bio što efikasniji.
Tri kabine s jednostavnim pristupom dvostrukim krevetima u tzv. queen bad dimenzijama i veoma inovativan okretni toaletni prostor sa značajkama svijetle unutrašnjosti dodatno naglašavaju veličinu prostora i funkcionalnu upotrebu svakog važnog detalja za duži boravak na brodu.

OSNOVNE KARAKTERISTIKE
Dužina trupa: 11,00 m /36-1 feet
Širina: 3,80 m / 12-6 feet
Očekivani deplasman (MLC): 4800 kg / 10580 Ibs
Gaz standardni: 2,25 m / 7-4-6 feet
Balast: 1550 kg / 3420 Ibs
Površina jedara UZ VJETAR: 80 kvadratnih metara
Površina jedara NIZ VJETAR: 180 metara kvadratnih
Početna cijena plovila Dap brodogradilište SLO: 198.000 EUR + PDV
SVJETSKA PREMJERA za BENETEAU First 36 će biti na sajmu u Düsseldorfu u Siječnju 2022 godine. Naše kolege iz prodaje će biti na Beneteau štandu u Düsseldorfu ili nas kontaktirajte na sales@ultra-sailing.hr